Thursday 30 August 2012

Raya episod 2 : Persiapan Raya

baru berkesempatan untuk menyambung episod 2 raya 2012...dah balik kg pastu bermula la episod buat persiapan raya...sehari sebelum raya tu ari sabtu wpun tv tak umum lg ari ahad raya tp persiapan raya tu mcm dah konpem ahad raya...cam biasa setiap kali raya MIL mesti wat ketupat..itu menu wajib...so hari jumaat tu gigih la menggulung daun palas..tujuan dia untuk memudahkan keje² membungkus...ari sabtu pagi² lg dah bingit bunyi mesin kelapa...byk tul guna santan *berlemak tuuuu..tp cedap*...

tu aku sedang menyucuk ayam kat lidi *wat satay le tu* dan my MIL tgh membungkus ketupat palas..dah bertahun aku blaja bungkus ketupat ni...asyik tak jadik je..asal raya je aku blaja asal raya je aku blaja wat tp tetapppp juge tk jadi2..last² aku tgk dan makan je..hmm sodap...satay aku tu mlm karang turn bapak² la plak yg membakonya...yg seronok tentu la budak²..bila aku ckp tahun ni takde beli bunga api tak caye..habis digeledahnya bilik..last² bapak budak yg joint skali melebihi budak²..nampak tak meriahnya raya....

notakaki: tahun depan raya kat bangi bako satay guna panggang letrik pastu mkn ngan nasik impit segere je le...

1 tulisan ikhlas utkku:

Norma NML said...

samalah kita, bab bungkus ketupat tu memang failed..:-(

Template by:

Free Blog Templates