Monday 16 December 2013

Manusia dan bicara mereka

aku sedang cuba bernafas dengan tenang...
mengucap dan berzikir memohon ketenangan dariNYA...
subhanAllah walhamdullilah wala ila haillAllahuAllhu akbar...
aku manusia biasa..kadang² terlepas bicara tanpa perasan 
ada insan yang terasa...
dan kita semua juga manusia biasa...
dan kadang² bicara kalian juga buat aku terasa...
selagi kau dan aku adalah manusia 
jangan menongkat langit lantang
bersuara bahawa 
AKU 
manusia sempurna..
perlu ke setiap patah kata, 
kita
canangkan satu dunia
yang baik waima yang buruk..
bila berbicara jangan ada maksud tersirat
minta dipuji minta disanjung...
rahsia bukan lagi rahsia
bila setiap mulut berbicara...
berbicara demi kebaikkan cantik nada dan iramanya
berbicara demi nista buruk melodinya...
cubalah berfikir sebelum lantunkan irama itu
semoga ia tidak pincang di telinga 
sesiapa yang mendengarnya..
**bersajak salah satu cara kita sampaikan rasa..bila ia berjaya dibaitkan siyes lega dohhhhhhhh....
note: aku resign atau tak itu hak aku..tak perlu nk dirisik nak dihebohkan/tanya sampai ke  bos atau big bos ...aku tahu siapa anda..tp aku ucapkan alhamdullilah...ada lagi yang ambik tahu pasal aku....tiba harinya lenyap la aku..dan inshAllah aku ada disini utk 10thn lagi..muahahaha..

0 tulisan ikhlas utkku:

Template by:

Free Blog Templates