Saturday 1 November 2014

oh ibu bapa mertua ku

kali ni nak up entry pasal ibubapa mertua ku...
mereka ini la yang aku ada sekarang..tempat aku menumpang kasih
walaupun tak sama macam ibubapa kandung sendiri...
alfatihah untuk arwah cik dan ayah aku...
walapun status ibubapa mertua ni adalah sama dengan ibubapa kandung
tapi keserasian itu pasti berbeza dengan ibubapa kita yang
membesarkan kita...walaupun *byk ye walaupun*  dah hampir 13 tahun
aku kawen tapi sebab aku ni merantau di key ell jadi tak byk
sangat masa aku bersama dengan diorg...
balik kampung baru ni sebenarnya teringin nak makan makanan
yang memang aku tak tahu buat dan payah nk jumpe yang
sedap macam mek ibumertuaku  masak...
kerisik jantung pisang dan solok lada...perghhh..telan air liur je..
segan aku nak bagi tahu...nape segan ??kan  aku dah kabo
aku ni pemalu sket..muahahaha....mmg ler dah 13 tahun kawen
tapi tetap terbatas percakapan tu....nak manja² rasa tak kena..
dalam hati ni tetap rasa was² boleh ke nak wat macam tu macam ni...
alah bukan aku sorg la aku rasa...contoh kalau masa pantang...ko rasa
selesa mak sendiri jaga atau mak mertua jaga.....
tu sebab aku rela je berpantang sorg² kat key ell lepas 
arwah cik aku takde...tapi mek tetap dihati..dia je yang aku ada
untuk aku cium tangannya dan aku peluk sebagi pengubat rindu...
satu lagi mek aku ni sporting....dan macam aku sket perangai..
skeeeeetttt je...suka berjalan.....i love you my mek...hehehe

cam terer je main boling kan...action jew lebih...ahak ahak

seeeee...mek aku ikut kami g main boling tuuuuuu...
aku suh dia baling dia kata toksey aku...hehehe....

ayah mertua aku pulak susah sikit nak ikut berjalan...
bukan susah sikit la,,susah banyak...kalau kes² kecemasan 
sahaja baru la dia ikut...sayang nak tinggal lembu kambing kebun tu....
rumah aku yang kat key ell ni pun sekali pun dia tak jejak lagi...
sedey tau... tapi ada satu benda yang aku tak penah lupa...
masa mengandung si zara...aku balik kampung..
masa tu ada buah salak banyak..
aku duk makan la sikit²..ada sehari tu aku cari nak makan dah habis..
sebak weh...rupanya ayah aku ni perasan....tiba² petang tu dia bawak
balik buah salak tu..banyakkkkkk...bila ada anak² buah aku yang
nak ambik dia siap cakap " tok soh usik la mokteh mung nok make tuh"...
touching tau ayoh...mekasih ayoh i love biu toooo

gamba ni dah cantik tapi background tak cantik plak..kalu tak boleh frame kat umah
gamba ni kat kedai makan yg baru berusia 2 tahun...biras aku yang tukang
masak....aku balik lepak kedai ni je la...sejak ada kedai ni la aku
dah kureng merasa air tangan mek.....selalu makan air tangan biras aku
tu je plok...anak² aku suke la...order macam²...sib baik balik
sekali sekala..kalau tak lingkup ayoh su tu...
semoga mereka dipanjangkan usia dimurahkan rezeki..amin






1 tulisan ikhlas utkku:

Norma NML said...

ok sbnrnya Jah..pak mak mertua if kta fhm dorang mmg best..alhamdulillah mil akk sporting dlm apa hl jgk..best kn..btw..aiman senyum mcm tok ayah dia la.;-

Template by:

Free Blog Templates