Tuesday 17 March 2015

'office' baru


yaeyyyy opis baru i dah siap...
opis ni i check in bila i check out dari opis 8.00am to 535pm tuuu..
sabtu ahad lepas memerap kat rumah mengerjakan dapur ni
nak tukar mozek lama dengan mozek kaca
sebab terkenan sangat² mozek kaca ni 
ku korbankan mozek lama walaupun masih elok...biasanya mozek
kaca camni duduknya di banglo²..rumah yang besau²..
tapi ada aku kisah..suka hati aku ler...
cik somi pun sama..terkenan jugak...sebab harga mozek kaca ni
terrrrrrlampau murah so kami ambik keputusan nak letak
kat dapur kami yang kecik comel ni...takde la kena beli banyak keping..
RM27 sekeping....beli 12 keping..cik somi
tutup mata hulur duit....aku ??? wat tak tahu..lalalalalala


cik somi dia tahu la sket bab² nak tukang² ni..so
nak pasang mozek ni  tahu sgt² la katanya......
proses pun bermula...mula² pecahkan mozek lama tu..
pastu clearkan dinding supaya senang nak tampal yg baru.... 
dah siap gaul simen...so nak menampal nih...aik...nape nih..
tampal² tak lekat..melurut jatuh...dan lagi dan lagi dan lagi....
ah sudah...jgn hancur udah ler....mahal mozek nih ohoiiiii....
cik somi dah pening...hahahaha...tadi berlagak sangat kannnnn..
mozek yang biasa tu keras dan kalau pegang pun tak la jatuh berlipat...
tapi mozek kaca ni lain plak pesennya...lembik dan boleh lipat²
cik somi pun baru kali pertama nak pasang mozek kaca ni...
adoiyaii.....nak buek camno la nih.....
tiba² aku terpandang plastik yang balut mozek nih..
aku ambik dan ada tulisan kecik kat belakang tu :

installation : use construction adhesive glue for installation 


muahahaha.....cik somi ku sayang oiiii....pakai gam la..bukan pakai
simen....adoiiii...simen dah bancuh satu baldi niiiii....
so aku kena pegi cari gam tu sementara cik somi settlekan simen
sebelum simen tu mengeras....nasib baik ada balance mozek aku renovate
rumah ari tu...cik somi tampal dekat kaki lima dapur belakang...

gam tu aku dapat kat the living depot...
masuk kedai tanya tokey...nak gam untuk tampal mozek kaca...
murah je pun.....first time dengar mozek tampal guna gam..muahahaha

senang bangat dong nak ngerjain ini mozek kaca
aku yg tak tahu apa² ni pun boleh pasang okeh.....
letak gam tampal dan siapppp....

kiri tu gambar dapur asal...yang sebelah kanan tu cik somi sedang menghancurlebur kan mozek lama...



gambar bawah belah kanan tu dah siap tampal mozek kat dinding..
yang table top tu nk wat proses tampal² gak...gambar kanan saje je zoom mozek tu..
warna cokolat..my peberet kaler....gambar atas dah 80% siap...
weekend ni nak survey untuk hood dapur plak...


table top tu sebelum ni warna putih....aku tukar kaler hitam
baru macam blend sket dengan mozek tu...bukan guna mozek ye
tapi guna material lain...yang penting murah dan selamat dan berbaloi²...




ni la benda alah tu...kalau org tak perasan mcam guna mozek granite tu...
apa nama benda ni aku tak tau..tapi benda ni jugak aku guna untuk lantai bilik ayuni..
RM2 je sekeping...dah siap gam..cuma tanggal dan tampal.....


nak ambik gambar satu daput tp view kat lantai tidak mengizinkan..bersepah² lagi

kabinet tu nak cat balik warna coklat tentunya...
request dengan cik somi..kabinet ni kalau tukar boleh tak..
nak yang moden sket..ni mcm org tua la plok..walaupun kayu nyatuh
jawap cik somi...nape tak request suh tukar satu rumah je terus.....
arrrr hmmmm itu lain tahun i request...lalalalalala....


5 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

cntik!!! hitam xde la nmpk kotor sgt..

Norma NML said...

Cantik..:)

Unknown said...

Beli kat ner mozek granite rm2 tuuu.... sy survey2 semua bg rm4.00 sekeping.....

Unknown said...

Beli kat ner mozek granite rm2 tuuu.... sy survey2 semua bg rm4.00 sekeping.....

Anonymous said...

Beli kt mne ye mozek gam tu?saya tengah cari yg murah juga - email : karlida_stamford@yahoo.com

Template by:

Free Blog Templates