Tuesday 31 July 2012

Duit raya

diam tak diam ari ni dah 11 ramadhan...para² ibu tentu dah semakin sibuk nak buat persiapan raya...baju raya la kuih raya la duit raya la...macm²..untuk anak² dan untuk diri sendiri...antara yg byk² tu bab penyediaan duit raya tu la yg rasa nk tercekik leher...perkara yg wajib ada dan sentiasa bertambah jumlahnya setiap tahun...malu oooo klu pagi² raya anak² buah beratur pastu ckp xde duit raya...pastu mesti kena bagi duit kertas ...duit siling sori ye..budak² sekarang dah tak pandang duit siling tu..try la bagi kalau nak kena sound....aku masa bebudak dulu dapat 50sen tu dah besar rahmat dah...rasanya semua org dah tahu pasal duit kertas yang berwajah baru...siyes cantik dan unik..itulah tanggapan aku bila pertama kali melihat design duit tu di alam maya...tp bila dpat tengok dan sentuh dan dapat rasa² dengan tangan sendiri..hmmm apa punya duit nih..kertas ke plastik ni..duit ke ni..??mmg la kaler ngan corak²nya cantek tp dah mcm pegang plastik la plak...mmg sangat tak best..tp nak wat camne takkan nak boikot plok..pendapat aku lagi best duit yg lama...rasa cam itu adalah duit $$$$$
ni dari google
ni yg aku tukar kat bank.dah boleh pegang² rasa²
tahun ni bertambah lagi 2 org anak sedara baru..bertammmbahhhh lagi la duit raye...anak aku pun bertambah sorg maknanya bertambahhhh la budget raya dan berTAMBAHHHH la lagi collection aku....hehehehe
notakakiku: minggu depan nak bukak pose kat equatorial hotel bangi..anak2 bawh 12 thn FOC..

5 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

sy punye jgn lupa ye..

buangbuangmasa said...
This comment has been removed by the author.
buangbuangmasa said...
This comment has been removed by the author.
azizahchewan said...

@MizzTinaorg dah keje takleh duit raya..

reminder:anak aku ada 4 org ye :O

Norma NML said...

Alamak..duit tak tukar lagi..ank buah cucu saudara makin bertambah ni..bajet oh bajet..

Template by:

Free Blog Templates