Monday 16 July 2012

Personaliti


bagi aku yg sekolah tak tinggi ni maksud personaliti ialah perwatakan seseorg..dan kasar dan lembut tu termasuk dlam kategori itu..jom kita tanya encik google :

Personaliti (definisi Kamus Dewan Edisi Keempat – terkini) = (personaliti) membawa erti keperibadian dan perwatakan seseorang.

eh cam lebih kurang sama lak...ok..personaliti atau perwatakkan ni selalunya datang secara semulajadi dan mungkin juga turun temurun atau sbb baka kot..hehehe..boleh ke kita ubah perwatakkan kita ni.contoh : 

1. dari seorg yg suka gelak kuat2 nak tukar jd seorg yg gelak sambil tutup mulut.
2. dari seorg yg panas baran kepada yg sentiasa sejuk  hati (apa punya cth ni..tak tahu wat ayat)
3. dan dari seorg yang kasar kepada seorg yg lemah lembut..

sbb apa aku citer psl ni sbb aku yakin aku seorg yg perwatakkan kasar..ckp pun cam marah2 dan tinggi suara..tp jap2..tinggi suara bukan marah2 org tp aku punya high note mmg camtu wpun sebenarnya nk cakap mcm biasa je...aku dah byk kali dah cuba utk berubah jd seorg yg soft spoken tp tak leh jugak nak tukar...kelakuan aku pun mmg kasar tp bukan le cam jantan...bila aku nak tukar watak yg aku idam2kan ni rasa sekjp je jadik pastu back to normal balik..hadoiii.....paling banyak kejadian yg berlaku bila aku deal ngan supplier..diorg selalu akan cakap" akak jangan la marah"..padahala masa tu aku tak marah pun tap nada suara dicampur dgn high note aku tu diorg igt aku marah...hahaha..maaf ye encik supplier saya tak marah pun tapi mmg nada suaraku macam ni....dan kekasaranku ini diturunkan kepada anak perempuan ku...itu sbb aku ckp kat atas personaliti ni  pun mungkin sbb baka & keturunan...mcm anak lelaki aku plak berpersonaliti manja dan sopan santun...bukan lembut bapuk ok...mungkin mengikut personaliti ayahnya..kalu bapuk xde la aku bunting 5 kali :)....aku dah malas dah nk ubah personaliti aku ni sbb kalu aku ubah itu bermakna bukan aku la tu..dah jadik orang lain..hmm ada pro and kontranya...tp lantak la aku nak jadi diri aku sendiri...tak perlu berpura2...

gamba ini xde kena mengena dengan entri ini
sekian..peace no war

notakakiku :nak cari tudung raya kat minazboutiquestudio

4 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

sy lak mcm mana kak??hehe..


kak, bunting 5kali?? aiman, ayuni, sufi n izara.. mana dtg no.5??

Norma NML said...

@MizzTinaAkak pun tertanye2 mana dtg no 5 tu...aiyok ;-)

Norma NML said...

Just be who you are...kalau nak berubah biar kerana Allah bukan sbb seseorg..barulah ikhlas..fikir2kan...

Dee Z said...

hmmm... muka nampak lembut tp kata2 menikam jiwa... tertusuk hati u... ada ku kesah...;P

Template by:

Free Blog Templates