Monday 23 July 2012

Ramadhan dan tarawikh

Salam ramadhan buat semua....21 julai lalu bermula la ramadhan yang mulia..terimbas kembali setahun yang lalu dimana ramadhan aku berlalu kosong tanpa ibadah kerana mengalami alahan mengandung yang teruk..keluar masuk hospital...kerja pun aku ambik cuti tanpa gaji selama sebulan..alhamdullilah tahun ini aku berpeluang menjalani ibaadh tarawikh walaupun terpaksa osom ngan cik somi kerana si izara masih baby lagi..semlm 22/7/2012 malam pertama aku mengerjakan solat sunat itu...melihat suasana surau yang telah berubah wajah hati aku rasa sedih sebb terlalu lama aku tidak menjejakkan kaki ke sini...apabila bertemu para jemaah lagi la aku sebak apabila memandang ada sebarisan warga tua yg hanya mampu duduk diatas kerusi tetapi tetap gigih datang untuk berjemaah tp aku ????..masih sihat segar dan gagah tp menidakkan untuk ke sana...insyAllah 7 tahun lagi aku akan kesana bersama satu keluarga aku..semoga dipanjangkan umurku....dan satu lagi yang ingin aku lakukan ialah say no to BAZAR RAMADHAN....kalau nk beli kuih mcm murtabak tu boleh  ler...tahun lepas disebbkan alahan itu juge la cik somi dan anak2 terpaksa berbuke dengan lauk bazar ramadhan...dari awal puasa hingga la habis puasa semuanya diuruskan oleh cik somi...dan Alhamdullilah aku dah boleh harapkan anak bujang aku untuk  menolong aku ketika cik somi tak ada..semoga ramadhan tahun ini memberikan aku lebih keberkatan..amin

tarawikh mesir

tarawikh kelantan

1 tulisan ikhlas utkku:

Dee Z said...

Kenangan manis solat tarawih berjemaah ketika di form 4 & 5 di sekolah asrama... tkkan berulanglagi.. sejak itu byk buat kt umah jer krn keadaan tidak mengizinkan...;((

Template by:

Free Blog Templates