Thursday 14 February 2013

Menggediks di kedai makan...

1st day keje setelah cuti berhari raya Gong xi fa cai...mmg penat + malas nk keje...duk kampung 5 hari mmg tak terasa sgt..rasa macm sekejap je...tp balik kampung kali ni amat amat amat berbeza dari yang sebelum ni....seronok dan best sbb dapt kutip pengalaman baru  'bekerja' di kedai makan...sesaje nak menyibuk di kedai makan my MIL....baru je dibuka pada bulan sebelas ari tu..tp sambutan boleh tahan le...dibuka seawal 7 pagi sehingga 12 mlm...kekadang sampai kul 3 pg gak ari tu sebab bebudak nak tengok bola...tp oleh kerana aku 'pekerja' yang berhemah aku muncul seawal 930 pagi dan balik selewat 1130 mlm...wpun aku hanya pekerja tempelan tp penat jugak...camane la adik aku tu jaga kedai tu..kalau aku mmg tak sanggup ler...tp aku tabik spring kat si tukang masak tu merangkap biras aku ..mmg terer r dia masak....
pandai tak aku berlakon..padahal mmg suh cik somi ambik gambo pun...
terer tak aku wat api..muahahaha...tp takut²sebenarnya tu,,yg sebelah tu le tukang masaknya..tetiba je dia campak apa ntah terus naik api..
selama kat kampung tu mmg melepak kat kedai ni je la..sampai aku kenal la sorg pakcik tu yg datang 4 kali sehari kat kedai tu...dan aku blaja nama air pelik² kat situ..air pok mat, air pok brahim, air sedap dan mcm² lagi la...makan makan dan makan aje le keje aku kat kampung...

nak balik kl semalam FIL bg anak² rm10 dan aku rm50..erkkk tu duit apa ye..takkan duit upah menyibuk kat kedai kot...hahahaha..nak balik lg la mcm ni...

sekian aksi gediks aku di kedai makan....

0 tulisan ikhlas utkku:

Template by:

Free Blog Templates