Wednesday 29 October 2014

pasar minggu aka pasar malam


cuti deepavali company bagi cuti 5 hari...first time aku balik kampung
tak payah apply cuti...dan dah berapa tahun
aku balik kampung memang takkan jumpa hari
kamis..sbb apply cuti biasa hari jumaat isnin dan selasa so hari kamis masih di kl la kan..
ada apa dengan hari kamis...kat kampung aku di dungun nun pasar malamnya hari kamis..
sebut pasar malam la sejak jadi org key ell ni...sebelum ni pasar minggu....
nape panggil pasar minggu aku pun tak tahu...
so balik kampung ari tu aku ambik la peluang ke pasar minggu tu...
banyak kenangan kat sini...dan kawasan persekitaran mmg langsung tak berubah..
walaupun jalan² utama dah 100% berubah  dengan bangunan² batu membiak²..
dengan pizza hut kfc mcdonald watson mydin dan terbaru marry brown..
dulu menda² alah ni umur 18thn baru aku jumpa kat kl ni...

aku kembali bersama generasi aku...

antara kenangan yang kekal dalam ingatan aku ni....
dari sekolah rendah hingga ke sekolah menengah setiap hari jumaat pagi
aku akan bangun dan ke tapak pasar minggu ni...
buat apa ??? mengintai² dari hujung ke hujung jalan dan berdoa
moga² adalah aku terjumpa duit barang seposen dua..sedih
mendoakan supaya org hilang duit ???...
apa la yang aku faham ketika tu.....begitu la aku dulu...
sangat susah untukmendapat duit belanja...
dan masih ingat bagaimana riangnya rasa jika terjumpa
duit walaupun seposen dua..kalau seringgit dua lagi la..
penah aku terjumpa sekeping note rm50....
habis semua kengkawan aku belanja....
ambil iktibar dari sini aku tak nak anak² aku jadi
mcm aku seolah² pengemis menyelongkar sampah² mencari duit..
tp tak bermakna aku mewahkan diorg dgn duit ringgit..masih berpada²
cuma seboleh mungkin aku akan penuhi keinginan mereka kerana
aku tahu bagaimana perasaan jika apa yang kita nak
tak mampu kita dapat...
to my 2A2S...jangan ambik kesempatan pulak ye...
banyak lagi nk story pasal balik kampung...
tapi takde masa..bizi sangat² bizi..bizi mendonload korean movie..hehehe


notahati : confession done...lega sket  moga kawan aku tu ikhlas disebalik senyum  dia
walaupun lepas tu aku dapat something yang maybe 'balasan'..

2 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

hukhuk..lbh kurang je kak kisah kite ni..sy dl klu dpt g psr minggu, kira dh kaya sgt.. dpt duit tercicir, trus masuk poket.. moga anak² kite nt xsesusah kite ye kak..


hurmm..bgs dh buat confession.. hehehe.. mungkin bkn balasan kot kak.. kebetulan..

azizahchewan said...

@MizzTina

insyAllah moga ank kita tak mcm ni..mmg aku elakkan..apa yg diorg nak terutama makanan mmg akan dpt...cuma gadget² " u give me wat i want and i will give you "..hehehe..

Template by:

Free Blog Templates