Tuesday 14 October 2014

Pepahat oh pepahat


Ahad lepas ke bagan lalang...tak plan apa pun...abang cik somi ada kursus
kat LKIM camar laut bagan lalang nu..dia mintak tolong antarkan...
mulanya aku tak nak pegi sebab sakit kepala tak sudah²..
tapi cik somi pujuk jugak suruh pegi sbb tak berasa sedap 
mata memandang bila orang datang jauh² tp kita macam
ada je alasan...lebih² abang sendiri...
so ku gagahkan jugak....pastu muntah² sebab
jalanraya macam ulau kena palu....
tak pasal² abg ipar aku syak aku bunting..huhuhu....
sampai sana pukul 810 malam...alang² dah sampai sana
mencari ikan bako le jawabnya....
aku dah google dah siap² apa yang best...
hmmmm tetiba macam nak try si pepahat tu...tak penah makan
seumur hidup...hasil google pepahat tu sedap masak bercili...
orang kata pepahat ni rasa macam lala atau kerang tu...
bila dah sampai aku tengok macam menarik....
satu telan dua telan tiga telan...masuk yang keempat tetiba
terpandang rupa pepahat tu yang panjang jari telunjuk aku ni..warna putih
kat hujung ada warna hitam dah macam mulut...terus aku terbayang
ulat sagu yang kat sabah sarawak nu.....terus potong selera aku..

sori cik pepahat...i tak leh geng dengan u
yang ni bukan baru sampai tp yang tak habis...cik somi pun kureng 
jugak dengan pepahat ni....lepas ni mmg tak makan dah...
tapi sotong celup tepung memang mabeles...sedap seh...tak dang
nak ambik gamba licin dulu...
ari tu pegi main terjah je tak tahu kedai yang 
terbest terpopular tersedap....geng opis baru bagitahu kedai
yang wajib singgah kalau kesana
lepas ni kalau ke sana lagi boleh le cuba 


notahati : dah tahu manusia tuuuuuu tak bleh simpan rahsia berwaspada la ye...no komplen²

1 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

setiap kali gji ajak somi g sn, tak jugakkkk pegi.. kak, pepahat tu gemok ke? huhu..


opss, sape tu?? (refer notahati)

Template by:

Free Blog Templates