Wednesday 8 October 2014

Tapai raya haji 2014


Belum terlewat nak ucap selamat hari raya haji 2014....tahun ni tak balik
kampung sbb cik somi kene keje...rugi plak rasa..company cuti 4 hari
tp terperap kat umah....mak mertua korban sekor lembu untuk
anak cucu dia..hmmmm sad sad sad....
2 hari sebelum raya dapat wasap dari group family..
deme² tu pakat wat tapai reramai....
balik keje cik somi cakap teringinnnnn plak nak makan tapai...
pastu ngajok nya aku buat tapai ..seumur hidup ni tak penah buat tapai tahu
tak cik somi sayang....huhuhu...tapi sbb dia dah ngajok aku on je la...
just beli pulut ngan ragi je pun...daun pisang cantas yg kat dpn
umah je...nak cari daun getah kat sini dlm mimpi ada la...
aku tanya dia daun pisang tak semua blh pakai kan..
dia cakap kalau jantung blh makan maknanya boleh le guna...
ok ok...malam tu gigih la aku mengukus pulut kul 10 mlm..
sebelum tu merendam pulut dah 2 jam...
dah siap kukus kena tunggu sejuk dulu baru boleh tabur ragi...
sudahnya kul 1130 mlm baru start membungkus...

gigih cik somi melayor daun pisang suh lembik...pastu membungkus...
sib baik wat sekilo je jadi tak la lama sangat nak membungkus tu....
dapat la sebekas penuh warna pink tu...
orang kata wat tapai ni banyak pantang larang...
aku bantai je...malas eh nak ambik tau pasal pantang larang tu..
malas dah nk google....
kena tunggu 2 hari baru boleh tengok hasilnya...
maknanya hari ahad malam le...
hari yang ditunggu² telah tiba...siyes berdebar² lain macam...
aku keluarkan dari bawah almari...hmmmm wanginya bauuuuu...
cik somi dah sengih...dia cakap dah terasa manis sampai ke tekak...

bungkus ngan kain batik..feeling² macam arwah cik buat...
selepas bukak tu cik somi pun rasmi....dan hasilnyaaaaaa

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


huhuhu...so tak payah r tunjuk gamba....
kelako² tgk muka cik somi masa dia rasa... tak sampai satu saat
keluar balik dari mulut...muahahaha....
firtst and lasssst...tak mo buat dah lepas ni...


notahati : sangat² lega bila kakak ipar aku cakap tak jadi nak g berchalet & berbbq tepi pantai...kureng gemo

0 tulisan ikhlas utkku:

Template by:

Free Blog Templates