Thursday 16 October 2014

sakit hati + menyampah = zikir² {abaikan}

menyampah sakit hati simpton yang tetiba menyerang aku...walaupun dah cool 
sket tptetap nak wat gak entry ni....semalam kat umah cam biasa menggodek 
pesbuk...tetiba terpandang la satu story yg tetiba muncul kat wall aku 
walaupun date status dah lama...status salah seorg dari friendlist pesbuk aku..
.aku tak kenal dia...cuma add sebab dia ni peniaga online
...dia mengamuk pasal bil letrik dia ...ok ok..lantak kau la kan....
ni dia punya status
ko nak ngamuk nak maki silakan sila sila....pastu dia cuit tang sini


seeeeee....nape tetiba suis hati aku tetiba terjaga.....cik kak...
satu je satu je aku nak tanya..ko dah dapat bil yang kau rasa tak patut tu ada 
tak ko ambik tindakkan yang perlu.. kalau aku pun dapat bil yang tetiba luar 
biasa sila ambik tindakkan  ye..check meter check bil sama tak...
tengok data² bil tu...kalau ada salah buat la aduan..tak perlu nak maki² pun... 
dannnnnn yang buat keje baca meter tu manusia ye manusia...
ko tak pikir ke manusia tu mungkin terrrrrrsalah baca ke....
beratus² meter sehari nk kena check...takde manusia yang perfect pun....
dan mungkin dia ada masalah kete nak kena tarik ke...
igt anak² dia kat rumah ke....bini dia sakit ke...kucing dia nak beranak ke....

even kat tempat aku keje ni pun selalu ada mistake...
salah key in la....qty 100 jadi 10000 la...salah
hantar barang la...salah kira la...salah taip la....macam² la....tapi relek je pun
pastu kau up status yang nampak silap ko..

nampak tak nampak..ko sendiri yang cuai...
takkan ko baru hidup kat malaysia ni...tak paham lagi ke semua
 dokumen yang kau berurusan dengan kerejaan WAJIB simpan elok²..
.lepas tu sendiri susah la pastu kau up pasal staf tnb dapat bonus kaw²....
ko nak maki g maki orang yang bagi bonus tu 
sila salahkan tangan² yang diatas nu...takkan staf tnb yang dapat 
bonus kaw² tu nak pergi merayu
 'tolong latolong la bagi kami bonus sebulan je tak pun setengah bulan je' ...
orang bodoh je yang tolak rezeki...bukan fakta adil  ke tak adil..
bukan pasal tarif letrik naik dan naik dan naik dan naik dan rakyat yang membayar bil..
kononnya membayar untuk staf tnb dapat bonus kaw²...perghhhhh...
penat dah penat...asal letrik naik kaitkan dengan bonus byk..asal berlaku silap bil je kaitkan
dengan bonus banyak.....pejuangkan la hak memasing...takkan bil letrik ko tersalah tersilap ko up
status dalam pesbuk pastu jadi magic bil letrik ko dah back to normal...

baca ni sket


nape aku membebel panjang pasal ni...sebab aku wife kepada staf tnb yang ko
 cakap dapt bonus kaw² tu...tapi cik somi i bukan keje baca meter ye
....yang baca meter tu atau yang g repair kalau umah blackout ialah TNB DISTRIBUTION...cik somi i TNB GENERATION...tukang wat kuar letrik..... walaupun cik somi keje tnb 
bila dapt bil salah baca  ko ingat pasrah je kami g bayor...
kami g komplain ok...settle.. takde guna kable kecik ke beso ke...
ni minyak naik ni ko tak merepek plak staf 
petronas dapat bonus kaw²...
ok..dah penat...sekian...


notahati : aku 'derhaka' pada salah seorg kawan opis aku...dari hari itu aku gelisah rasa serba salah...tengah mencari kekuatan untuk buat pengakuan kat dia...

3 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

haha..mcm tu gak gomen kak.. servis busuk, kaitkan dgn bonus.. sy terasa gak la sbb husband keje gomen, duk jg kaunter as a cust service, keje tiap hari blik malam, sbtu ahad xcuti..still org maki..pasrah je la.. yg spesis cpt melenting ni spesis tak menyabor.. pttnya check dl, buat aduan..


kak, derhaka kt sape tu?? jeng...jeng..jeng

azizahchewan said...

@MizzTina
kan...ada saluran yg betul wat cara betul..maki² tu bkn boleh settle masalah pun..ko dapat dosa lagi ada....

derhaka kat someone kat sini aka ryoka la...hehehe...mmg kena wat confession ni tp tak berani lagi takut dpt negatif respond..huhuhu..acane tu acane tu...

Norma NML said...

ala Jah..dia bgtau tu setiap ruang rumah dia termasuk bilik melepas tu pakai air cond sbb tu bil dia ribu riban..itu pun x phm..hehe..
hmm..derhaka ?? Tatayokkk...

Template by:

Free Blog Templates