Tuesday 18 September 2012

Raya last episode : jalan² raya

ye ye saya tahu syawal dah habis raya dah habis...tp nk wat camne baru ari ni rasa nk menulis lagi..mood menulis pun up and down..ni last episod utk raya 2012 n3....raya kedua my sis buat makan²....baru perasan aku ni dah lamaaaaa tak bergambo dgn adik² aku dihari raya..maklum la masing² dah ada family pastu raya je kakak aku yg sorg tu mesti balik kelantan..tahun ni dia tak balik sebb baru lps bersalin dan suaminya ada kuliah awal......so ada kesempatan ari tu bergambo le...siyes semua kakak² dah kurus..yg paling ketara yg ada kedai makan tu..sbb dia le yg tukang masaknya...dulu aku le paling kecik dlm family tp sekarang dia la paling kecik...

yg tudung pink tu tokey kedai makan, yg tudung oren cikgu,yg tudung hitam tu house wife..apa² pun aku le yg paling manis...sbb tu paling awal kawen..muahahaha
kat umah dia makan nasik boli..itu permintaan aku le..sbb dia masak mmg mabeles r...klu ada kenduri kawen je dia mmg fullbook...macmne rupa nasik boli tu aku tak reti nk citer..lupe plak ambik gambar...lps acara makan² tu aku terus ke Kuala terengganu umah kakak ipar aku plak...angkut skali ngan mak mertuaku...sampai sana dah mlm...tgh ralit² melayari fb tiba² dpt info yg zizan wat open house raya ketiga..."oooo kat jln tekukur..alaaa 10 minit je dari sini.."hooreeyyy esok blh raya umah zizan le jwbnya...
raya ketiga - sblm berangkat ke umah zizan tu my mak mertua ajak pegi soping tudung dulu....aku on aje sbb kedai tudung tu mmg terkenal dgn harga murahnya..harga serendah 5 sen..ye serendah 5 sen..tak tipu pun...aku borong le dlm 15 lai..ttl rm tak sampai seratus pun...huhuhu..lps habis menyoping terus pegi umah zizan..mak aiii kat jerat cina umah dia..nampak ada khemah...fuyoooo besarnya umah dia..erkk kejap² salah umah daaaa..umah dia kat blkg lagi...alllaaaa teciknya umah dia..umah quarters gitu...tak padan dgn gelaran pelakon fofular tu...aduhaiii ramainya makhluk..artis fofular katakan...ok zizan dah keluar..berebut² ambik gambo..ok le dari jauh je la...
tu le zizan..dlm bulatan..bersesak² aku tgh dukung izara nak ambik ambo ni...
ambik dgn banner pun jadik le....
penat giler berebut²..walau apapun aku ttp jugak dpt merasa laksa penang air tgn mak zizan yg dia ckp sedap sangat tu..dannn mmg sedap la zizang...tahung depang aku mari lagi umoh mung...the end

notakaki: raya haji ni balik trg lagi nk makan nasi boli lagi...

0 tulisan ikhlas utkku:

Template by:

Free Blog Templates