Thursday 27 September 2012

AHlong..saya cuma nak tolong

"Ya Allah jauhi la aku dari bala petaka-Mu ya Allah..sesungguhnya segala yang baik itu datan dariMU dan kekurangan itu datangnya dari diriku sendiri" berdoa dulu tanda kesyukuran dan terima kasihku padaNya atas  nikmat dan kurniaaNya padaku sekeluarga...Ahlong adalah satu nama yang aku cukup geruni...dan aku percaya semua org pun sama..dulu aku  mmg  tak faham mengapa masih ada yg sanggup membuat pinjaman dengan ahlong ni...bila ada permintaan maka ada la penawarannya...tp sekarang bila aku berkawan dengan org² yg buat pinjaman dgn ahlong ni aku tetiba rasa bersyukur sbb tidak perlu mengalami kesempitan duit seperti mereka bukan nak riak ok.pinjam setakat rm5ribu dengan bayaran rm500 sebulan tp dah lama pinjam bunga pun blm habis bayar lagi belum masuk pokok....kad dan buku bank dikawal mereka...tertinggal sebulan saje tak bayar maka depan rumah/tempat keje siap menunggu...aku ada bertanya pada mereka yg berkenaan kenapa pinjam ngan ahlong dan tak pegi bank..jawapn diorg mmg terdesak nak pakai duit.."kami bukan org kaya...nk besarkan anak²,makan minum sangkut belum campur masalah harian yang biasa..pegi bank mmg bank tak terima"..dan disaat ini la aku begitu bersyukur kerana tidak perlu melalui semua tu...*terima kasih to cik somi*


notakaki: lambatnya duit cukup nak renovate umah

3 tulisan ikhlas utkku:

Dee Z said...

apa rasanyer g temankan org jumpa abg long?

MizzTina said...

sy pinjam "along" je.. kak mila.. hahaha

aku HaniAsyira said...

menggerunkan pinjam dekat ah long ni

Template by:

Free Blog Templates