Monday 18 August 2014

♫♫ Tuhannnnn...jaga dia untukku..♫♫

oh batuk oh selsema nape kau menyerang aku..buat ilang mood aku je nak
celebrate besday cik somi...sabtu lepas bertarikh 16/8/2014 cik somi punya
besday....dalam keadaan tak sihat + penat sbb keje gagahkan jugak
untuk tidak menghampakan perasan cik somi... besday boy
balik keje aku ajak cik somi g makan dulu....dia cakap nak makan steak...
ok jugak..dah lama aku tak pekena sepageti ni...
dia ada nampak satu tempat steak kat seksyen 8....ok la..layankan je
sampai tempat yang dituju..oooo laman grill..milik chef zubir masterchef tuuuu.
melangkah masuk dalam restaurant tu..hmmmmm mmg classsssss la kan...
duduk then dapat menu....bukak je menu telan air liur..bukan tengok kelazatan 
gambar makanan dalam menu tu akan tetapi HARGANYAAAAAAA.....
aku ngan cik somi pandang memandang....tgk anak² dah excited memasing nak 
order makanan yang regenya boleh aku beli susu anak 2 3 bulan...
aku ckp ngan cik somi...maaf aku tak mampu
cik somi tak kisah pun sebenarnya...ingatkan harga biasa² jerrrrr 
even air pun xde yang harga bawah rm10..cik somi sengih aku pun sengih...
aku kira² mahunya rm300 - rm400 habis kalau nak makan satu family tu...
cik somi pun  tak sangka harga mcm tu.....
pelan² kami bangun dan angkat kaki C.A.B.U.T....hahahaha..first time
jadi macam ni..sib baik la mamat waiter tu tak tunggu kat meja...malu siutttttt
cik somi cakap ala bukan diorg kenal pun...
kami singah kat austin steak seksyen 7...harganya ok la...
dalam kemampuan aku le...
tanya cik somi nk hadiah apa....walaupun aku dah tahu
dia cakap nak alat mancing.....dah agak dah....lepas makan meronda mencari
kedai yang jual alat mancing ni...menjelajah dari bandar baru bangi sampai
le ke kajang...juling² bijik mata aku menengok harganya...akhirnya baru la
jumpa yang berkenan dihati cerewet gile...puas risik merisik pujuk memujuk dapat la tangkap 1...
harga untuk 1set lengkap rm1k++....makin demam aku...tapi bila memikirkan
ini la kali pertama dalam tempoh 17 tahun aku kenal dia aku nak bagi hadiah
yang sebegini harganya aku setuju je la...sebelum ni hadiah yg aku bagi tak
penah lebih dari rm500....tapi cik somi dah banyak kali bagi aku hadiah yang berharga emas le  
ikhlas ni ye...tulus dari hati isterimu ini...:)...mana la tahu ini kenangan terakhir aku untuk dia..
Heppy besday sayang...hanya abah dalam hati mama...andai kata ini hadiah terakhir mama
mana la tahu lepas ni mama dah tak keje ke
untuk abah...tak bermakna hilangnya sayang mama untuk abah...
mama berdoa ikatan dan kasih sayang kita akan sampai hujung nyawa..
♫♫  tuhannnn jaga dia untukkuuuu ♫♫
aminnnn....
Notahati : harap² renovate rumah kali ni tak ambik masa lama..mood nak mendeco deco sudah mariiii

4 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

telan air liur bila tau regenya.. pernah gak msuk kedai alat memancing ni.. kdg² rs mcm xlogik dek akal dgn rege.. org yg mahir je faham nape rege cenggitu..

Norma NML said...

Jahh oiii..psl tak tanya @ jelajah tenet dulu nk masuk kt Laman Grill tu..akak pun pernah jgk teringin tapi tgok harga mcm...ooo..bukan taraf kita kot..hehehe

azizahchewan said...

kak ma saya tak tahu pun yang dia nak bawak g situ...kalau tak awal² lg sy gugel..ni dah sampai baru le tahu...sib baik ada si zara..dukung dia wat cover muke..hahaha

cik Mizztina...pening kan...amende la yg sampai gitu regenya...dia explain bknnya aku reti..klu emas tu tahu la jugak..

Norma NML said...

@azizahchewanhahaha..lawak je korang..:D

Template by:

Free Blog Templates