Tuesday 30 September 2014

Uniform keje

Pening aku menengok uniform keje cik somi ni..
banyak bebenor...last week dapat lagi 9 lai...keje seminggu 
3 lai je pakai tp macam ada 5 org punya baju...
dulu uniform ni tak la menyerabutkan mata aku
sebb disimpan kat celah laluan masuk ke bilik
si bujang A aku tu...jadi tersorok tak nampak...
tapi bila dah rombak bilik baru ni..laluan tu dah hilang..
makan berlonggok² la atas kerusi malas baju ni.
uniform keje mmg aku tak campur dalam almari baju...
mencari idea kat mana nak letak uniform ni semua
nak tak nak uniform ni semua kena gantung..so kena cari rak
takmo almari..semak dah...pegi JJ dan sambar rak ni sebijik
gambar dari lazada.com...tapi sebijik cam ni la
balik rumah dan pasang letak dalam bilik sebelah 
almari baju..siyes semak mata memandang wehhhhh....
semak mata satu menyempitkan bilik satu....
kurenung² sudut bilik...kurenung² dalam rumah
cari port yang sesuai....lastly nampak almari baju..
hmmm 4 pintu...2 pintu aku punya...2 pintu cik somi punya...
kubelek² kutilik²...almari ni rupanya boleh pecah dua...dah 13thn
baru aku tahu...yg jadi penyambung cuma sekeping kayu kat atas...
yes yes idea sudah mari....almari tu aku asing jadi 2...letak almari
si zara kat tgh² dan letak rak tu kat atas...
dan baju tu tersorok dengan jayanya..
almari dah tua...dah 13 tahun usianya
yang tersusun kat blkg stok uniform cik somi + aku...
yg kat depan tu uniform yang nk ulang pakai kesokkan harinya..
tapi aku sangkut kat almari tu plak....habit....hehehe
mcm nampak kosong je aku sangkut sekali tudung
yang aku nk pakai sekali lagi sebelm dibasuh..tudung 2 kali pakai
baru i basuh..pemalas disitu....dulik aku
masalah selesai
notahati : tolong la tolonggggg jgn kata aku dah kurus..cakap aku dah gemuk  ye..
tak kecik hati pun...sebab aku dah makin malas nk exercise.
.seminggu nk wat 2 sessi pun malas....nak back to dulu..seminggu 7 - 8 sessi
tp dah hilang motivasi dah

2 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

sy cuma nmpk uniform ijau je.. ehh, sm lak uniform kite ye..hahahaha.. kak, sy pun mcm akak, pakai tudung mmg ulang pakai.. sep sikit!!


kakkkkk..akak mmg dh kurus..

azizahchewan said...

@MizzTina

huhuhu....jgn le....i nak dpt berat ideal ni...

Template by:

Free Blog Templates