Wednesday 10 December 2014

kisah anak² hujung tahun..last part : sufi


Che Nubhan Sufi....permata yang begitu sukar untuk aku perolehi pejam celik dah 5 tahun umur dia....
budak manja dan lembut airmuka dia...
sikap dia mula aku dapat baca semasa umurnya 4 tahun
seusia dia mula kenal alam persekolahan...
aku sedikit terkejut bila tengok dia dalam acara sukan akhir 
tahun...begitu juga keputusan peperiksaan..
cuma untuk akademik aku tak boleh lagi nak menilai 
tahap kebolehan dia sbb macam ragu²..betul ke dia yang
jawab semua soalan dalam paper exam tu...atau cikgu tadika tu yang tolong jawab kan..hmmmm
dari segi sukan...yes..aku boleh jamin memang usaha dia sebab aku tengok depan mata..hehehe
dan satu perangai baru dia yang aku dapat kesan
ialah pantang dicabar atau tak boleh nak provoke dia lebih²..
masa mula belajar 1 2 3 aku sakit hati bila dia asyik tak dapat...
aku cabar dia..aku cakap "mama nak sufi pandai mengira kalau
tak jangan harap mama nak bawak pegi jalan²...jangan mintak apa²
dengan mama "
dan sekarang cuba suruh dia megira 1 ~ 100 memang lancar
dan yang best dari 100 ~  0 secara terbalik pun lancar...
pastu nak harmster la nak mandi kolam la..nak kasut la
nak itu la nak ini la..dan kalau aku tak kasi dia ungkit balik apa yang aku
cakap tuuuuuu..demam mama ni dibueknyo....
dan bebapa surah pendek pun dia dah lancar...
sekarang duk ngikut si aiman g surau tiap kali maghrib..
bila aiman g baca yasiin kat kenduri tahlil pun dia ikut.....

ni result exam baru ni...full mark pun ada tau...tu sbb macam meragukan..
tapi kalau cikgu yang tolong yang lain 20 org tu takkan cikgu tak tolong..
tapi boleh bagi kredit jugak atas usaha dia..:)..
sport pulak aku saje je cakap..sufi mesti jadi juara tau...
lari laju²...baru la anak mama kan....
then masa acara berlangsung..tu dia...acara perseorangan
semua dia sapu johan..berkumpulan je second...
masa acara berkumpulan tu team dia dah ketinggalan tempat ke 4 disebabkan
seorg girl ni yang slow motion je..dia yang turn last..dia pecut memotong
semua orang yes sufi yes..dapt la tempat kedua...hohoho yeahh..this is my son...


secara kesimpulannya..kalau dilihat prestasi dia sekarang
dia adalah gabungan aiman + ayuni....
akademik lebih kepada aiman dan sport lebih kepada ayuni....

my last doter izara..masih belum dapat kubaca....

2 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

hahaha..bgs sufi.. pantang dicabar..

Norma NML said...

bagus3...good boy sufi :-)

Template by:

Free Blog Templates