Tuesday 9 December 2014

kisah anak² hujung tahun part 2 : ayuni


sambung dari part 1...kali ni pasal my second doter ayuni..
kalau ditengok wajahnya sebijik potostat muka aku...
anak perempuan sulung dan paling buat aku pening dengan
perangainya yang ala² lasak..yes dia memang lasak dan aktif..
jugak macam aku ler..hehehe...
kat sekolah dia agak aktif dalam sukan....tapi dari segi
akademik dia agak kurang..yang ni bukan macam
aku ye...hehehe..
paling teruk pencapaian dia ialah pada tahun ni...
menangis aku tengok result dia...

yang belah kiri result dia akhir tahun 2014...saje je aku kecikkan
gambo tu...yang sebelah kanan tu pencapaian terbaik dia masa
darjah 1...huhuhu..diulangi darjah 1...dan aku nekad next year
aku nak transform result dia jadi macam tu balik..insyAllah
moga dipermudahkan...

pencapaian dia dari segi sukan alhamdullilah boleh dibanggakan...


lompat jauh...lumba lari...every year mesti tempat pertama kedua atau ketiga..
pingat tu baru sikit aku ambik..banyak lagi dalam almari....
dan sekarang dia sedang training untuk badminton..wakil sekolah next year
coach dia personally call aku mintak aku izinkan
lepas aku bantah..aku nak dia tumpukan 100%
kat study...bak kata coach dia ayuni ada potensi besar
dalam bidang sukan...mula la ada sikit kembang hidung aku
tapi aku cakap jugak x boleh...then coachnya explain lagi
kalau dia cemerlang dalam sukan dan study
dia akan ada byk kelebihan untuk ke boarding school
berbanding dengan murid yg cemerlang dari segi akademik saje...
dan ayuni sendiri dah janji dia akan cuba...
ye ayuni..mama nak awak buktikan apa yang awak janjikan...
tapi aku masih perlu pantau perkembangan dia selalu...
semoga anak² mama semua cemerlang
harapan biasa bagi semua ibu bapa...
insyAllah berjaya..amin

2 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

insyaAllah kak..ayuni akan buktikan tu nt..

Norma NML said...

ok la tu..sukan pun penting utk otak yg cergas..akademik tu boleh dipupuk..inshaaAllah :-)

Template by:

Free Blog Templates