Monday 19 January 2015

"kalau....


aku takde  susah company ni tahu tak...aku cuti sehari 
pun dah jadi kelam kabut..."

haaaaaa tu dia ayat orang perasan...
dah banyak tempat aku keje..company beso ke kecik ke
pertengahan ke semua dah rasa...dan spesis manusia yang perasan
camni macam wajib ada plak erk...
yang perasan company tu seolah² bergantung kat dia
seolah² kalau dia takde company tu akan lingkup..
ayat yang menunjukkan betapa dia tu very very very
important person dalam company tu..
yang perasan semua orang akan tunduk pada dia..
dia cakap A maka A la...ko bantah ko kena
pecat la..sbb apa sbb aku vvvvvvvip maaaaaa....
yang perasan keadaan company akan huru hara  kalau dia takde...

ayoyoyoyoyo.....satuuuuu je nak bagitau..
kalau la aku boleh bagitahu kat vvvip tu
selagi company tu bukan HAK MILIK KAU dan
kau pun bulan² terima gaji jugak macam kerani macam 
makcik cleaner macam tukang kebun
takde maknanya company tu
nak lingkup...kalau ko berambus pun mungkin hanya kelam kabut
sekejap je la...pastu akan ada org ganti kau...
dan mungkin org yang ganti kau tu seratus juta kali lebih bagus
lebih baik hasil kerjanya....

manusia yang over perasan macam ni bila dia
rasa dia dah ada kuasa...bila dia rasa semua bos² dengar
cakap dia..bila dia rasa dia amat² diperlukan....pastu
mula buat org² bawahan dia mcm hamba abdi

yeiii thambi yanadeeeeeee...
dalam satu² organisasi dari level bawah sampai level paling tinggi
semua ada fungsi dan tugas masing²..
.dan semua mereka saling berkait..
ko ingat syarikat  mampu bertahan hanya wujudnya
kau sorg..??
kau ingat empunya company mampu nak bayar gaji kau
tanpa adanya pekerja² lain..??

sepatutnya kau patut buat org hormat kau
bukannya buat org takut dengan kau...
bila org hormat inshaAllah hasil kerja tu akan
jadi terbaek....

satu lagi bila staff lama rasa staff baru ni seolah²
jadi dia punya pencabar terdekat..
maka iri hati / syak wasangka / tak puas hati
timbul..apatah lagi jika staf baru ni lebih menonjol dari staf lama..hmm

aku mula joint company sekarang dengan 11 tahun
pengalaman kerja dan sekeping diploma...
hari pertama aku joint dah dengar desas desus mempertikaikan
kenapa aku terus diletakkan ke jawatan abcdef....

dan setelah 2 1/2 aku naiktaraf ke jawatan sekarang...
punnnn sama jugak....
harap maklum..rezeki masing²

ok bai

3 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

hurmmm, siapakah org ittewwww.. btl kak, rezeki memasing.. sy keje kt cni dh lama, satu habuk benda pun mcm zero sbb kena tandang sana sini.. sat g kena turun inj pulak.. haram btl.. ehh, terluah perasaan kt cni pulak..

azizahchewan said...

@MizzTina

orang ittewwwww ialah.....biar la rahsia...bior la dia teruih dengan perasaan perasan terlampau dia tu..

Norma NML said...

hmm..org macam ni sebenarnya keje tak banyak sangat pun..mengarah dan pok pek sana sini jer lebih..tak pun ngadu domba dgn harapan dpt simpati..erkk...seriously so annoying :(

Template by:

Free Blog Templates