Wednesday 28 January 2015

susun atur : girl's room



susun atur hobi terbaru aku..dan aku mula gilekan 
untuk menyusun atur dan deco² rumah..dulu
rumah aku nampak asal kemas dan ok
jadi la..minat untuk mendeco ni muncul
sejak mengenali beberapa group dan blog yang
ada idea² yg tak pernah aku pikir..mcm letak bunga
dalam bilik air..pastu kat cover toilet bowl letak yang ada corak² dan lain²
so sekarang aku mula nakkan setiap sudut dan ruang rumah aku
tu nampak cantik dan kemas dan menarik..
aku mula dengan bilik anak dara aku ni....
bilik dia paling kecik berbanding bilik lain...
lantai dari simen biasa takde mozek..rumah lama kan
dinding pun dah compang camping...
cat pun tetap nampak cacat...

yg kaler² putih tu dah repair yg compang camping..guna apa aku tak tahu
tu cik somi punya part
sabtu lepas  kitaorg duk mengmakeoverkan
bilik dia...barang² dah beli lama cuma takde masa nak buat
mula² kami settlekan dinding..kaler purple
memang kegemaran anak dara ni la..semua dia
pilih sendiri...kami tak cat tapi tampal wallpaper...
lepas dah siap dinding kemudian buat
lantai plak..sebelum ni guna tikar getah..takde plan
pun nk tukar wpun dah koyak² + bertampal²..
tapi masa survey wallpaper tu ada terpandang 
mozek tiruan ni..tak tahu namanya apa...nampak cantik
dan sangat² senang nak pasang....material sebiji mcm tikar
getah tapi kat belakang dah siap ada gam....dan ada mcm²
corak...ada satu corak aku mmg berkenan giler tp sayang dah habis stok
so pilih je la yg mana ada

1: lantai simen..rumah lama kan
2: mozek tiruan tu..pilih corak motif kayu ni
3: buangkan kertas kat belakang dan tampal..gam sgt² kuat ye
4: siap pasang

yeay dah siap...hasil kerja satu hari bergotong royong...
pastu keje susun atur plak..


gambar kiri : katil tu katil lama aku....letak katil besar utk long term sbb dia akan share bilik dgn izara..
kanan atas : susunan baju dalam almari..susun ikut jenis dan kegunaan..wat label siap²
kanan bawah : ruang untuk dia study..dinding tu akan dicat kaler lain..yg putih² tu bkn deco ye
tu kesan repair utk tutup yg lubang² cacat tu..
ok dah settle bab bilik anak dara..pasni target untuk 
bilik si bujangan pulak...

2 tulisan ikhlas utkku:

Norma NML said...

cantik :)

MizzTina said...

cute giler wallpaper tu...

Template by:

Free Blog Templates