Tuesday 13 January 2015

#throwback : Langkawi 2014

kisah cuti² malaysia..
setahun sekali je kot berholiday sbb cuti sekolah
yg lain² slot untuk balik kampung....
cuti hujung tahun le plan nak g jalan²...sebenarnya tahun ni
dibekukan aktiviti suka suki ni sebb prestasi anak² tapi
atas sebab tertentu kami penuhi jugak permintaan anak²...
kemana kita weiii...ke langkawi  jer..
mulanya nak naik flight je....tapi bila tgk harga tiket
kalau dah campur beg hmmmm membazir je rasa..
so kami decide naik kete je la..boleh sightseing..and
nak soping pun tak pyh risau nak kena xtra caj...
ni la pekakas yg nak bwk tu...acane nak elak caj kalau naik flight cer kabo..hehehe
family besau le katakan.... 

and siyes mmg jimat...sekali ganda ok...boleh la
beli gelang emas bezanya tu..muahahaha...

kami g sana 29/12/14 hingga la 2/1/15....
5 hari 4 malam....aktiviti tak pyh citer la sbb kalau google pun
berlambak dah org citer..balik² itu je pun aktivitinya
island hoping la mahsuri la snorkeling la cable car la
tapi dalam byk² aktiviti tu snorkeling tu aku tak ambik
sebab almost rm600 utk kami satu family..kengkonon
nak bersnorkeling ke pulau payar tuuuu...

perkara tak bleh lupa bila kami naik banana bot...
si sufi jerit " seronoknyaaaaaa...nak belajar rajin²la nanti boleh jalan² lagi...."
prove it son....yeahhh...

dan satu lagi yang aku paaaaaaaling xleh lupa.. masa g tasik dayang bunting...
syoknya tgk org terjun dan berenang² kat tasik tu......
kat tasik tu dah ada disedikan partition mcm kolam tu
khas utk ketinggian yang macam kolam tu...
sape nk mandi situ boleh nak terjun tasik pun boleh...

so i feeling² terror berenang kan....
maka melompat aku dengan yakinnya....sekali tenggelam nok royak bui...
pastu cari ♫ dasar kat mana pasir pasir kat mana ♫
ala² lemas dah ke dasar lautan....

siyes jantung berdegup laju gila..nasib baik la
aku berjaya apungkan diri dan wat kuak lentang dan
capai tepi partition tadi tu...cik somi dah cemas gitu...
cepat² dia hulur tangan..menggigil sejuk biru
lama² cik somi gelakkan aku...konon mcam terer..
dah aku tgk si areng and mat salleh tu terjun best je...
muahahaha..nak menang jugak tu kan...

nak letok gambo la sket wat kenangan

tasik dayang bunting...under water world...
cable car ....mahsuri
apa² pun hepi tengok anak² hepi


sesaje tepek gambar ni...bukan aku punya ye cuma bangga
bila tgk org melayu drebarnya...empunya kereta atau pinjam tak tau...
hebak mu hebak...


notahati : aku pegi holiday pun nak jadi kontroversi...tak paham aku manusia ni

1 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

sy paling suke tgk gmbr akak n abg akak buat love tu..comel..kekeke..


sape yg kontribesikan tuh???

Template by:

Free Blog Templates