Monday 2 February 2015

susun atur : setelah 13thn

semalam baca kat blog ben ashaari pasal set sofa baru dia..
problem dia sama plak dgn aku..cuma tak pasti
kedai tu sama tak dgn tempat aku beli...dia beli
masa expo kat picc tu..aku pun order masa kat expo tu jugak..
sebab delivery duk delayyyyy je...
aku pun delayyyyy  je nak wat entry pasal ni...
sebelum aku operasi mendeco wallpaper untuk
bilik anak² perempuan aku settlekan dekat living hall dulu
sofa lama tu dah berusia 13 tahun...sofa lama
jenis kayu..bukan kayu jati..kayu murah² je..
selalu kena makan sbb habuk² kayu selalu bertaburan.
dah byk kali cik somi repair..terutama kat seat sbb bdk²
wat lompat²...tahun ni dah siap patah kat situ sini..so decide
tukar je la..dah sampai masa rasanya kot...13thaun bkn 3 tahun...
sofa lama tu wakaf kan pada yang sudi...
ni sofa lama akuselamat tinggal..terima kasih atas jasamu...
teruskan berbakti pada tuanmu yg baru

setelah hampir sebulan menunggu dan terpedaya
dengan janji² manis  dan mendengar alasan demi alasan dari empunya kedai 
maka semalam sampai la sofa aku tu pada pukul 1015 malam..
mmg dia janji nak antar 1 feb..so 1015 mlm tu 1 feb lagi la kan
aku siap perli lagi tokey tu napa tak antar pukul 11.59mlm...


ni gambo sofa baru i...
ni aku dah mengmakeover sikit²...ikut kesedapan mata aku
wallpaper warna ada campuran kuning + coklat..aku dah zoomkan wallpaper tu
mcm lebih kurang sama dgn mozek lantai...
masa nk beli sofa warna sofa kita blh pilih warna apa
yang kita nak...so decide suh kedai buat kaler tu..warna orange
 seakan² coklat + putih untuk matchkan dgn feature wall & rak tv..
 
mmg saje pilih warna yang agak terang konon² nak ruang nampak besar
tp bila dah masuk sofa ttp sempit jugak...
wallpaper tu agak cerewet sket nak pasang sbb corak gitu
bila nak sambung mesti kena cari sambungan btl
supaya coraknya bersambung dgn cantik...
wallpaper my gegurl senang sbb corak gitu tak rumit
sama jugak dgn wallpaper dalam master bedrom i...
pening mikir bila la projek deco² ni nak settle...
nak mencari masa free kami susah weiiii
kalau nak upah org membazir je..kalau aku
ni golongan ada² boleh la..tp ni nan hadooooo
apa² pun hepi bila tgk air tangan sendiri...

1 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

waaa...makin cntik umah akak..

Template by:

Free Blog Templates