Saturday 5 October 2013

CITA CITA KU menjadi ???

dah 13 tahun aku keje rupanya..ye 13 tahun tapi company lain² tp yang pasti 
dalam sektor perindustrian...mula² kat sony yang buat tv ngan video..pastu kat stenta filem iaitu kilang wat plastik...pastu kat Penerbitan Pelangi alaaa tempat wat buku² teks/sekolah/rujukan tu...pastu terlatest kat sini la..ryoka tempat wat spare part tv...
lepas ni duk rumah je makan tanggung ok...jaga anak² plak...
apa kaitan ngan tajuk n3 ye..hehehe...semua tempat yg aku keje satu pun bukan minat aku tp sebb tu je yg dapat..zaman sekrang mana bleh pilih² keje...sebenarnya aku berminat nak entertain org....
duk kat front desk..tp bukan receptionist ye...mcam duk kat kaunter pejabat pos ke kaunter bank ke..kat kaunter pejabat² kerajaan mcm jpn atau lhdn tuuuuu...
tapi apakan daya..isi borang spa8 dah berzaman tapi satu pun tak lekat...tapi apa² pun aku bersyukur..walaupun keje di sektor perindustrian kilang  aku mampu membina hidup yg baik...
cuma agak terkilan dengan sesetengah org yang memandang rendah..ek eleh keluar u keje kilang je..nak je aku bagi penampo...sedar sket ye pada yang ada pemikiran sebegitu..dalam kehidupan anda hari² anda menggunakan barangan dari kilang...nak makan nak minum nak mandi..spender yg korang pakai tu pun asal dari kilang tahu dok...boleh bayangkan tak camne hidup korang kalau xde org mcam kami ni...??
so life must go on..
sekrang di usia pertengahan 30an genggam aje apa yang ada depan mata..
maksud cita² di usia sekrang dah lain maksudnya berbanding masa sekolah² dulu..
yang penting pandang masa depan...
lihat sekeliling dan rebut peluang yang ada...


note: think positif think positif think positif..pleasseeee..insyAllah tenang...
note lagi : sedikit tenang selepas bercerita dengan cik somi dan mengadu pada Allah...benar la ketika syaitan tgh ganggu jiwa/perasaan/hati..ambik air sembahyang dan solat...

1 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

xpe kak, ni dh bahagian kite.. hri tu adala sy sentap dgn ex boss sy, ko ada degree keje kilang je??".. i fell like, what the hell klu keje kilang je?? hina ke?

Template by:

Free Blog Templates