Friday 4 October 2013

UMAI CAFE | BUNGA API


kisah 2/10 tp hari ni baru nak story kerana kebizian menjadi operator pengeluaran gantian...
kerana terpengaruh dengan si abg Ben yang selalu duk cerita pasal umai cafe kat putrajaya aku pun duk la bodek² cik somi untuk ke sini...kebetulan mmg nak pegi tgk pertandingan bunga api kat putrajaya so sekali jalan le..tgk² map akhirnya sampai la..kat Umai cafe ni...hmmm umakkk aiiii ramai betul org..baru kul 830..full table..maka berdiri la kami kat tepi² tu menunggu org bangun..sib baik la ada tasek tepi tu..sejuk la sikit...dlm 10 minit baru la dapat duduk...si pengambik order pun datang..

pengambik order: bang cakap perlahan ya..saya baru hari ni kerja
cik somi : ok..nak air teh o limau satu laici satu sirap satu bandung satu
(dipotong laju oleh si pengambik order)
pengambik order : bang bandung tak ada bang
cik somi : bandung tak ada?? sirap ada
pengambik order : sirap ada bang
aku dah gelak sambil pegang perut
cik somi : dik.. air bandung tu cuma air sirap tambah susu..takkan susu xde kot

kesian budak tu..ntah dari mana la dia datang....dah selesai ambik order tetiba datang la sorg lagi nk konpemkan order sbb dia takut budak tadi tu salah ambik...tak sampai 10 minit sampai order cik somi ..mihun sup utara...cik somi dah pandang aku..sambal nasi lemak ni nak wat menda...muahahaha...jakun jap kami...errr atau mmg mihun sup utara kena makan ngan sambal merah ni..setahu aku ngan sambal kicap..hehehe

tapi yang pasti sambal tu mmg sdp...aku makan ngan nasik goreng....
siap makan kul 930 kami pusing² cari port untk tgk bunga api...ramai giler dah org parking kiri kanan jalan...jalan plak byk kena blok ngan abg polis raja dimalaysia...
cik somi nak naik ke PICC sekali kena bayar rm15 hengget....tak hingaaatttt ko...tak payah..nak tgk bunga api yg percuma tetiba ko mintak rm15..bukan nak masuk dlm picc pun setakat kat tepi jalan tu je ha...mencekik tul la...last² dpt gak la parking cantekkkk menghala ke tasek...

tepat jam 10 mlm..selama setengah je pun...ngam² habis hujan pun gerimis...berlari memasing pegi kat kete...masuk kete gerak tak sampai 5 minit pandang je seat blkg semua dah tidur...
penat je memasing..tapi memang best bila tengok anak² hepi..


note : kat sape la aku nak luahkan sakit hati aku ni..yang pasti cik somi ttp jadi mangsa cuma dia tak memahami situasi je sbb opis aku lain opis dia lain..aissshh..sesak dah napas aku nih

0 tulisan ikhlas utkku:

Template by:

Free Blog Templates