Friday 4 January 2013

Masuk darjah satu:sila register on line ye !

entry pertama untuk tahun 2013....lepas ni nak capai target satu hari satu enti..bleh ke...mcm² sebenarnya nak citer tp mood tarak..balik rumah 4 askar dah menunggu + penat...alkisah pepagi tadi datang le akak sorg ni berjumpa aku mintak nolong registerkan anak dia untuk masuk darjah satu tahun depan...aku pun bertanya la kan kalu pergi sekolah pun blh register..tp akak tu cakap skrg dah tak boleh...tak dilayannya kalu datg sekolah nak register anak..ko kena register online...ayoyoyoyo....agak² ye la kan sape yang wat peraturan camni.....hello hello tak semua rakyat mesia ni tahu + pandai guna komputer atau internet...agaknya org buta IT ni tak sekolah la ank² diorg ni ye...kesian.....akak yg mintak nolong ni pun kategori yg hanya tahu pegang stereng forklift dan tak reti bab² on line kebenda nih...ok la at least dia blh mintak tolong bebudak opis aku le tu buatkan..habis tu yg duduk pendalaman sabah sarawak tu yg tak keje camne la kan...sedih le aku mikir...tahu le zaman skrg sume canggih sume nk cepat tp buat le pilihan samaada  bolh register online ataupun datang sendiri ke opis...habis tu bebudak pejabat yg kat skolah tu amende kerjanya....tp kalu ada sesetengah sekolah je yg buat bolayan mcm ni..SILA MAAFKAN SAYA (dua tangan rapat didada kepala tunduk)..

bai bai

notakaki: main door umah dah kena pecah dan tak sempat siap ari ni...cik somi balik kul 12....harap² jgn le ada yg ambik kesempatan..


0 tulisan ikhlas utkku:

Template by:

Free Blog Templates