Monday 7 January 2013

Tolong siapkan pintu dulu boleh tak??

Tahun baru 2013 ada le rezeki sket nak merenovate rumah yg sekangkang kera tu *alhamdullilah*....besarkan master bedroom sket pastu pecahkan main door tukar pakai pintu kayu dah tak nak pakai sliding door kaca pastu wat tempat santai petang² pastu tukar atap yg dah kopak sana sini tu dengan siling kapur...kontraktor start wat 22/12 ari tu...sekrg ni masih dlm progress ler...bilik ok dah siap sambung dan minggu lepas ari jumaat 4/1/2013 diorang start pecahkan main door tu..so bila duduk kat jalanraya tu mmg akan nampak terus kedalam umah le...rumah aku tu terletak di tepi jalan yg merupakan jalan utama mak bapak lalu untuk ambik/hantar anak ke sekolah dan tempat bangla² dan nepal² lalu untuk  ke pasar malam.....

ni tgh memecahbelahkan pintu umah aku...
dlm keadaan mcm ni la aku anak beranak tido  mlm tu..langsir tu aku yg gantung sendiri..
alkisahnya kuigtkan sempat le siap dalam satu hari rupanya tidak...aku kat tempat keje dah tak senang duduk memikirkan mcmana la mlm ni aku dan ank² nk tido...cik somi dah la keje petang kul 12mlm  baru balik....sesampai dirumah kontraktor tu hanya pasangkan grill lama untuk tutup pintu tu dan ikat pakai dawai..oh my god oh my god..mmg tak lelap le aku mlm tu...sampai le cik somi balik kul 12..mengantuknya tuhan saje yg tahu...esoknya sabtu punnnnn tak siap jugak lagi..dan ahad punnnn tak siap jugak lagi..tp 2 hari ni cik somi ada...dan situkang tu ckp hari isnin baru boleh pasang pintu dan insyAllah siap le pintu tu...tapi tapi tapiiiiii cik somi tel cakap tukang tu tak datang ari ni..sbb ada urusan lain dan kalu urusan tu siap awal baru le dapat dtg umah aku....HELLLOOOOOO..."SIAPKAN PINTU DULU BOLEH TAK"...huhuhu..dah berapa malam aku tak tido lena nih....help help...

0 tulisan ikhlas utkku:

Template by:

Free Blog Templates