Wednesday 9 January 2013

Rumah ku syurgaku

AWAS !! ini bukan entri menunjuk² yang aku banyak duit renovate umah
hari ni kebizian menyiapkan segala report untuk audit iso esok..cam biasa le nak audit baru nk update data....ini sambungan kisah merenovate rumah tu..ok la pintu semua dah siap..sekrg proses nak memilih tile untuk menghias umah tu...ni pengalaman pertama renovate umah jadi A to Z serah kat kontraktor je..kami hanya hulur duit je..semalam si kontraktor tu bawak le tile yang nak dipasang...sekali tgk ada satu tu macam tak berkenan..hari ni terus tak datang buat umah... alasannya kena pergi beli tile baru..hmmm..adoiyaiii...aku nak cecepat siap..mcm makin lambat je
no 1 untuk bilik tidur utama / no 2 utk porch umah / no 3 untuk  pintu masuk utama
yg no 2 tu aku tak berkenan sbb gelap..nanti jadi gelap umah aku..aku mintak tukar kaler sederhana cerah sket..pastu yg no 3 aku rasa tak sesuai utk letak kat pintu masuk..aku suh dia letak kat tempat santai..so kontraktor tu kena cari lagi satu tile utk letak kat pintu masuk dan tukat yg no 2 tu...kalau aku pergi sendiri kat kedai alamak mesti rambang mato la..macm nak pilih corak untuk buat grill umah ni ha..dibaginya katalog tebal gile..dah berpusing mata aku nk memilih..last² aku pilih yg ni sbb dah tak larat nak selak katalog

no 1 untuk tingkap bilik dan no 2 untk pintu utama..
fuhh melayang duit derrrr...siyes mmg lari budget...kena g korek kat tempat² yg boleh korek...xpe le perlaburan masa depan..so pengajarannya ialah standbykan periuk besar wpun nak masak nasik sket...hehehe

notakaki : tetiba rindu kat my princess izara....

2 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

kak, grill tu cantik la

~SuRaYa~ said...

Cantik yer Jah...

Template by:

Free Blog Templates