Wednesday 16 January 2013

Semoga cepat pandai

InsyAllah...aminnnn...semalam si sufi yang baru mula sekolah tahun ni kat tadika darul ehsan bawak balik buku² yg mcm ala² buku teks..dan ada macam jadual waktu...dah macam standard sekolah rendah plak...mungkin ini cara tadika tersebut untuk membiasakan mereka dengan alam persekolaham..dah la suasana dlam kelas pun mcm darjah satu...hari  ni kalu ikutkan jadual kelas sepatutnya kena bawak sebijik aje tp nak jugak diangkutnya semua...puas aku terangkan tp dia tak paham...anak diusia 4 tahun baru nak kenal huruf takkandia paham perkataan jadual waktu..yg dia tahu buku tu dia punya dan dia nak bawak semua....hari tu masa awal persekolahan dia ckp nak pergi sekolah..masuk minggu kedua bila aku cakap jom pergi sekolah...dia jawab sufi dah pegi sekolah lah..hmmm dia igt sekolah tu pergi sekali je...puas le aku nak mencari ayat untuk menerangkan pasal sekolah  ada hari cuti ada hari sekolah..perkataan cuti pun agaknya dia tak faham...solutionnya aku cakap kalau aiman ngan ayuni pergi sekolah sufi pun kena pegi sekolah...
hari pertama persekolahan
cikgu kata ada lagi yang tak dpt...
aku target menjelang hujung tahun ni kalau dia dah boleh membaca aku nak buat pulut kuning sedakah kat surau....ini nazar aku...semoga Allah permudahkan segalannya...

2 tulisan ikhlas utkku:

Norma NML said...

InsyaAllah..Aaminn..

MizzTina said...

insyaAllah..aminn

Template by:

Free Blog Templates