Saturday 12 May 2012

Hari ibu....

esok 13 mei tarikh hari ibu untuk tahun 2012....dulu aku tidak memahami apa itu hari ibu..dan aku tidak pernah mengucapkannya kepada arwah ibuku...dan disaat aku memahaminya dia telah pergi tinggalkan aku...wpun begitu kenangan dia sentiasa dlm ingatanku...dirotan dipukul dimarah dengan kata2 yg tidak sepatutnya..namun ada juga kenangan baik yg aku ingati...mungkin itu caranya dia mendidik anak2nya...cuma aku agak terkilan disaat2 nafas terakhirnya aku tidak berada disisinya..dan aku tidak sempat untk meminta dia menghalalkan air susunya yg kuminum...wpun mungkin dia telah menghalalkannya *mengikut kata kakakku* tp hati ini tidak puas kerana tidak dpt mendengarnya sendiri...dan kini tiba giliran aku menjadi ibu...dan kenapa dan kenapa dan kenapa kini anakku pula yg menjadi sasaran kemarahanku..kesian anakku ayuni...adakah sama perangainya kini dengan perangaiku semasa aku diusianya???...aku tidak pasti...setiap kali aku memarahinya aku berjanji ini yang terakhir tp aku ttp mengulanginya.....sempena hari ibu esok aku ingin berubah...berubah untuk menjadi lebih lembut dengan anak2....lembut yg memberi pengajaran kepada mereka...aku sayang anak anak aku...dan kepada si bongsu...sedaya mungkin mama tidak akan memarahimu...wpun janji ini pernah kubuat pada anak ketigaku...namun aku terus berharap peningkatan usia mampu mematangkan aku...duhai anak tenangkan la hati ibu....

alfatihah...ni baru balik dari laser mata..tu kena pakai spec hitam
di awal sakitnya bermula..masih berisi lg

2 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

alorrr..sedih lak.. hrp² jnji akak tu akak tunaikan la.. kesian ayuni..

Dee Z said...

berubah bukan sahaja utk anak2 tp utk en. somi jugak... more loving and romantic...hik3..

Template by:

Free Blog Templates