Wednesday 23 May 2012

Implanon

semalam buat pertama kalinya aku g dapatkan khidmat klinik gomen...mmg menyakitkan hati je...mmg tak la aku pegi lagi lepas ni...aku pegi utk khidmat perancang keluarga...kat gomen murah sket dari private sbb tu aku g sini..tp tak sangka plak layanan cam haremmmm je...doktor plak tu..staf ok je...kut ye tensen ke ada masalah problemo ke jgn le nk lepaskan kat org lain...situasinya cam gini : 
aku masuk dan duduk dlm keadaan tegak
doktor sambil memeriksa kad lawatan
doktor : "btl ke nak pakai ni..BMI awk naik ni 2 bln lps berat 64 skrg 66..awk kalu gemuk lagi 3 thn awk dtg bukak payah nk keluar sy korek2 je "(utk pengetahuan implanon ni  lps 3 thn br bukak balik)
pastu dia pun bgn utk prepare alat2 semua pastu dia dtg kat aku.
doktor :"nyandar la" (guna nada suara cam menyampah ok)
ek eleh lu xleh cakp elok2 ke..td dah la guna bahasa korek2..ko igt aku ni anak patung ke...*lps perasaan*
lps tu dia nk inject ubat bius dan masa yg sama aku tgk la tang jarum tu
doktor:"berani ke tgk..awk klu pengsan sy tak tahu..sy cucuk ni je"(guna nada menyampah lagi)apa punya doktor daaaa...
lps tu dia tonyoh2 tgn aku utk masukkan benda alah tu.pastu 
doktor "alamak2 (aku dah seram dah)..eeee apsal kulit awk ni mcm pyh je ni(bertambah2 seram..nk je aku ckp ngn doc tu suh stop je cancel nk pakai)..ok dah...
cam gitu je.tampal plaster je pastu takde bg nasihat apa2 suh aku kuar sbb dah siap.mmg berbeza la layanan doktor private ngan swasta.klula ku tahu biar la aku korbankan rm dari kena camni...mungkin tak semua tp bg org yg first time pegi cam ni MAK TOBAT LAAAAAA..SERIKKK...ni la rupanya jd tgn aku slps 4 jam..masih berdarah lg...dan ari ni pun masih terasa sakit

                                   nota kaki : perut lapo minum air je sbb nk kurus..doktor ni punya psl la ni..








3 tulisan ikhlas utkku:

MizzTina said...

sy xleh tgk darah..

Norma NML said...

Aik..betul ke minum air kosong jer..:-)

Dee Z said...

pose ganti dh abih.. buat pose sunat lak... stabil la nanti tu...;))

Template by:

Free Blog Templates